Професійні вчителі мають володіти багатьма супутніми навичками та вмінням, окрім досконалого знання свого предмету. Так, вчителю потрібно бути ще й трохи психологом, соціальним працівником та навіть аніматором (якщо мова йде про початкові класи). Безліч задач, необхідність шукати індивідуальний підхід та підлаштовуватися під кожного учня, батьків та адміністрації учбового закладу, постійні стреси – все це може призвести до апатії, поганого настрою або навіть вигорання. 

Вчителям, як нікому іншому, потрібно стежити за своїм психоемоційним станом під час уроків, адже транслювання поганого настрою педагогом створює поганий емоційний клімат в колективі та негативно впливає на засвоєння учбового матеріалу. 

Будь-який клас, хоч старшої, хоч початкової школи, слід сприймати як єдиний організм. Якщо в організмі щось виходить з ладу, то страждають всі інші системи. 

Тобто, якщо  в класі вчителює педагог з негативним  настроєм та поганими емоціями, які він підсвідомо транслює у колектив,  у класі створюється недоброзичлива атмосфера, зростає кількість конфліктних ситуацій, виникає булінг, порушується етика спілкування. Звісно, у такому мікрокліматі мова про ефективне навчання та отримання якісної освіти йти не може. 

Якщо у колективі є будь-який дискомфорт, то вся увага концентрується на подоланні цих незручностей, а не на навчанні. А коли вчитель випромінює спокій та доброзичливість, учні почуваються у безпеці та краще сприймають матеріал. 

Підтримка вчителів під час війни

В прифронтових містах та регіонах, де ведуться бойові дії, дуже складно зберігати спокій та залишатися врівноваженим. Тому надважливо підтримувати вчителів саме у таких містах – де часто ведуться обстріли, де порушено теплопостачання та є перебої з електроенергією, частково не працює інтернет-підключення, де вести уроки доводиться з бомбосховищ та укриттів. 

Сьогодні майже всі люди – як діти, так і дорослі – знаходяться у стані безпорадності й незахищеності. Та попри стрес та напругу 1 вересня 2022 року вчителі повернулися до виконання своїх обов´язків. 

Але, щоб підтримати учнів в ці важкі часи, вчителі й самі мають відучувати внутрішній комфорт. Повернути педагогам ресурс можуть допомогти психологічні тренінги. Подібні навчання проводить Міжнародний інститут психології.

Після відеолекцій вчителі зможуть не тільки підтримувати свій психоемоційний стан на належному рівні, а й дізнаються, як правильно говорити з дітьми про війну, проводити уроки у прифронтових містах, створювати безпечний безконфліктний онлайн-простір та інше. 

Вчити дітей під час війни, тим паче у прифронтових регіонах надскладно, цей процес потребує багато зусиль. Натомість часу та методів для відновлення внутрішніх ресурсів не так багато. Тож необхідно залучати підтримку ззовні – психологів, коучів, експертів з емоційного інтелекту тощо. 

Якщо вчителі будуть у ресурсі, матимуть сили для ефективного вчителювання, то якість освіти буде на належному рівні. На педагогах лежить велика відповідальність – виховати освічену націю майбутнього, тож ми повинні зробити все можливе, щоб їм це таки вдалося. 

Опублікувати коментар

Вашу адресу електронної пошти не буде опубліковано.

Схожі записи